Privatlivspolitik for Sentus

Nærværende privatlivspolitik er gældende for enhver kommunikation og aftale indgået med
Sentus, Engskovvænget 182, 8541 Skødstrup. Telefon 42 31 80 10.

Vores privatlivspolitik er tilgængelig via vores hjemmeside: www.sentus.dk og kan på
forespørgsel rekvireres.

Vi tager beskyttelse af dine persondata alvorligt

Som kunde (eller potentiel kunde) er det vigtigt for os, at du føler dig tryg i forhold til vores behandling af dine persondata. Vores generelle holdning er, at vi alene har dine persondata til låns, og derfor har pligt til at beskytte dine persondata bedst muligt i den periode vi har dem til vores rådighed. Både via vores interne behandling og i vores valg af databehandlere.

Vores medarbejdere modtager instruks i korrekt håndtering af persondata, ligesom vores privatlivspolitik løbende opdateres.

Hvilke persondata indsamler vi, og hvad er formålet?

Sentus leverer bistand i forbindelse med salgsarbejde, salgsprocesser og salgsstrategi
samt konsulentydelser indenfor salg og ledelse generelt. For at leve op til den til enhver tid gældende lovgivning kan vi have behov for at indsamle persondata om dig eller din virksomhed.

Vi anvender alene persondata, som er nødvendige og relevante for at kunne varetage den konkrete opgave eller sag.

Som kunde (eller potentiel kunde) behandler vi typisk følgende oplysninger om dig eller din virksomhed:

Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, CVR-nummer.

Vores lovlige grundlag for at modtage/indhente oplysningerne er ”nødvendighed” jf.
Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 (litra b). Det vil sige, at for at vi kan opfylde aftalen
(kontrakten) med dig, om den bistand, som er nærmere beskrevet i vores
aftale/tilbud/ordrebekræftelse, er vi nødt til at have de nævnte oplysninger.

Dine rettigheder – retten til indsigt og retten til at blive slettet

Du har ret til indsigt i, hvilke persondata vi har registreret på dig. Såfremt du ønsker at påberåbe dig dette, skal du rette henvendelse til os på mail: info@sentus.dk med angivelse af dit ønske.

Du skal dog være opmærksom på, at vi foretager fornøden identifikation af dig, før vi udleverer persondata. Det gør vi for at sikre, at vi ikke udleverer persondata til en person, som ikke er den han/hun udgiver sig for at være. Afhængigt af vores kendskab til dig, kan vi eksempelvis anmode om en kopi af dit sygesikringsbevis og/eller billedlegitimation. Dette kan være blandt de nødvendige midler til at sikre din identitet.

Hvis du opdager, at vi har forkerte persondata registreret på dig, har du naturligvis ret til at få dette slettet eller rettet.

Du har også ret til at få slettet dine persondata. Såfremt du ønsker at påberåbe dig retten til at blive glemt – altså at blive slettet har vi truffet passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at kunne imødekomme et sådan ønske. Du skal dog være opmærksom på, at vi – af hensyn til anden lovgivning – kan være forpligtet til at opbevare persondata i en given periode. Eksempelvis bogføringslovgivningen.

Videregivelse af persondata

Hos Sentus anvender vi eksterne virksomheder (databehandlere), som har adgang til persondata fra vores systemer med henblik på følgende formål: sagsstyring og backup.

Databehandlerne håndterer persondata efter vores instruks og alene til de formål, som er nærmere
afgrænset af os.

Skulle vi blive underlagt en retslig forpligtelse til at videregive dine persondata vil vi ikke indhente dit forudgående samtykke til dette. Vi vil dog informere dig herom, såfremt det måtte blive aktuelt.

Hvor længe gemmer vi dine persondata

Dine persondata gemmes i op til 2 år efter afslutning af en opgave. Det juridiske grundlag herfor er
Bogføringsloven.

Inden vi afslutter og arkiverer en sag, gennemgår vi sagens dokumenter, så vi ikke opbevarer flere
persondata end højest nødvendigt for at kunne opfylde kravene beskrevet ovenfor.

Back to top of page