Kundeinterview

Kvalitative kundeinterview giver de rigtige svar
background

Vi undersøger dine kunders behov og fremtidige forventninger til dig som leverandør ved at lave interviews af beslutningstagere og nøglepersoner hos nuværende og tidligere kunder. 

Hvad opnår du?

  • Mulighed for at øge salget til dine nuværende og tidligere kunder.
  • Være på forkant med kundernes krav til samarbejdet med dig.
  • Viden om kundernes forventninger til dig og andre leverandører i fremtiden.
  • Kendskab til dine kunders beslutningstagere og -processer.

Hvilke fordele er der?

  • Kvalitative interview gennemført af industrifolk med +25 års erfaring.
  • Interview udført med afsæt i forståelse af lokale kulturer og sprog.
  • Vi anvender gennemprøvede spørge- og samtalemetodikker.
  • Du får ejerskab over alle data, analyseresultater og anbefalinger.

Kvalitative kundeinterview giver de rigtige svar

Et godt udbytte af kundeinterview starter med en god forberedelse og en afstemning af hvilke resultater opgaven skal føre til. Derfor afholder vi et afklaringsmøde hvor vi har mulighed for at se hinanden an og drøfte muligheder og udfordringer i et samarbejde. Vi arbejder metodisk og analytisk og vi tilpasser altid opgaven til din aktuelle situation og behov.

Kundeinterview består normalt af 5 trin:

  • Trin 1 - Afklaringsmøde
    Kendskab til hinanden og forventninger til resultatet af et samarbejde.

    • Kort gensidig præsentation.
    • Drøftelse af dit projekt, formål og ønsker til mål.
    • Præsentation af hvordan vi vil tilgå din opgave.
    • Drøftelse af mulige resultater.
    • Aftale om det videre forløb.

  • Trin 2 - Projektforberedelse
    Kortlægning af alle relevante forhold omkring projektet.

    • Drøftelse af alle forhold vedrørende dit projekt.
    • Udarbejdelse af projektbeskrivelse
    • Etablering af datagrundlag på baggrund af din kundeliste.
    • Aftale omkring data, ressourcer og tidsplan for projektet.
    • Projektet igangsættes når du har godkendt projektbeskrivelsen

  • Trin 3 - Kundeinterview

    • Interview via mundtlig kontakt pr. telefon eller online.
    • Registrering af informationer i database.
    • Interview af målgruppen, typisk beslutningstagere og nøglepersoner.
    • Interview udføres på dansk, svensk, engelsk, tysk eller nederlandsk.
    • Løbende feedback til dig for rapportering og justering af spørgeramme efter behov.

  • Trin 4 - Dataanalyse

    • Granskning af indsamlede data.
    • Identifikation af kvalitative træk.
    • Identifikation af kvantitative træk.
    • Geninterview, hvor der er behov for uddybende informationer.

  • Trin 5 - Rapportering

    • Udarbejdelse af rapport for kundeinterview.
    • Præsentation af det gennemførte projekt.
    • Gennemgang af anbefalinger på baggrund af interviews.
    • Udlevering af alle data fra interview.
    • Afslutning på opgaven.

Ønsker du mere information?

Ønsker du at vide mere om vores ydelser, kan vi starte med en kort, uforpligtende online præsentation (ca. 30 minutter).

Her kommer vi også ind på dine ønsker og krav og vi kan får opstillet mulighederne for et tilpasset forløb, hvor fx særlige markeder, nicher, sparring eller salg indgår i opgaven.

Se priserne
Back to top of page